Gyakran Ismételt Kérdések
Általános információk
Minden projektem előtt, konzultáció keretein belül felmérem az ügyfél igényeit, és ezek alapján adok egy személyre szabott egyedi árajánlatot. A projekt ára főleg a befektetett munka mennyiségétől, a kért beépülő funkciók számától, bonyolultságától és az egész feladat nehézségétől függ. Így az árakat végső soron az ön igényei szabják meg.
Általánosságban elmondható, hogy
- egy egyszerű egyoldalas landing oldal, vagy 2-3 oldalas bemutatkozó weblap átlagosan 79.990 Ft – 149.990 Ft körüli befektetést igényel
- egy összetett több oldalas weblap átlagosan 149.990 Ft – 299.990 Ft körüli befektetést igényel
- egy webáruház átlagosan 99.990 Ft – 449.990 Ft körüli befektetést igényel
- az adott weboldal vagy webáruház bonyolultságától és összetettségétől függően az árak az imént felsoroltaktól eltérhetnek
Ezek csak a gyakran előforduló körülbelüli árak, az árakat végső soron az ön igényei szabják.
Mindenképp vegye fel velem a kapcsolatot és kérjen egyedi árajánlatot a projektjéhez és igyekszem a költségkeretéhez igazodni.
Weboldal vagy webáruház készítésekor gyakran felmerülő költség még a webtárhely és a domain név ára.
- Webtárhely: egy szerveren létrehozott, elkerített lemezterület, itt lesz fizikailag a honlapja/webáruháza tartalma
- Domain név: ez a honlapja neve.hu vagy .com vagy más végződéssel
- Webtárhely átlagos ára 10.000 – 20.000 Ft/év
- Domain név átlagos ára 1.500 – 3.000 Ft/év
Ezeket az összegeket nem nekem, hanem a domain és tárhelyszolgáltató felé fizeti az ügyfél.
Természetesen a megfelelő szolgáltató és domain kiválasztásában teljeskörű segítséget nyújtok, valamint a domain és webtárhellyel kapcsolatos ügyintézést is elvégzem ön helyett.
Egy weboldal/webáruház elkészítési ideje nagyban függ a kért beépítendő funkciók számától és nehézségétől, a feladatok bonyolultságától, az ügyfél által küldött tartalmak (kép, szöveg, logo, videó) mennyiségétől és annak megküldési idejétől, a kommunikáció gyorsaságától és a munkával való telítettségemtől. Webshopok esetében az előbb említett tényezőkön túl, a termékek száma is jelentősen befolyásolja az elkészítés idejét, így a webáruházak elkészítése hosszabb időt vesz igénybe, mint egy sima weblap.
Általánosságban elmondható, hogy
- egy egyszerű egyoldalas landing oldal vagy 2-3 oldalas bemutatkozó weblap, 1-2 hét alatt készül el
- egy összetett több oldalas weblap, 2-6 hét alatt készül el
- egy webáruház, 2-6 hét alatt készül el
Az ügyfélnek kiküldött árajánlat, minden esetben tartalmazza a projekt várható időtartamát, melyhez szigorúan tartom magam.
1) Ajánlatkérés:
Az ajánlatkérő űrlap kitöltésével elküldheti, hogy milyen szolgáltatásra van szüksége és miben lehetek a segítségére. Az ajánlatkérést követő 24 órán belül felveszem önnel a kapcsolatot és megbeszéljük a részleteket.
2) Ingyenes konzultáció:
Az ajánlatkérést követő 24 órán belül felveszem önnel a kapcsolatot. A konzultáció telefonon, online, vagy személyes beszélgetés keretein belül zajlik, melynek időtartama kb. 30-40 perc. A megbeszélés során egyeztetjük a részleteket, küldök egy sávos árajánlatot, felmérem, hogy mik az igényei, mire van szüksége, megismerem a vállalkozását és a piacát, hogy minél magasabb színvonalon valósíthassam meg az ön elképzeléseit.
3) Árajánlat:
A konzultáció után egy személyre szabott, részletes árajánlatot küldök, ahol érthetően leírva láthatja, hogy mi mennyibe kerül. Nincsenek apróbetűs részek, nincsenek rejtett költségek.
4) Szerződéskötés:
Amikor már mindent átbeszéltünk, átnézte és elfogadta az árajánlatot, azután megkötjük a szerződést, mely többek között tartalmazza, hogy milyen feladatokat végezek el, milyen összegért, milyen határidővel, milyen eszközökkel, stb.
5) Munka kivitelezése:
A szerződés megkötése után elkezdtem a munkát a megállapodásunk alapján. A projekt kivitelezése közben rendszeresen konzultálunk és tartjuk a kapcsolatot, folyamatosan tájékoztatom önt a munka jelenlegi állapotáról és persze önnek is lehetősége van észrevételeket tenni, módosításokat kérni. Továbbá meglátásaimmal is segítem, hogy a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást kapja és az ön számára legideálisabb honlap készülhessen el.
6) Átadás:
A szerződésben foglalt határidőn belül elkészítem és átadom önnek a kész weboldalt, webshopot. Ez átlagosan a szerződés megkötésétől számított 2-6 héten belül megvalósul. Továbbá az átadás után megtanítom a honlap alap szintű használatára is.
7) Támogatás:
Minden elkészült munkámra 1-3 hónap karbantartási garanciát és technikai támogatást vállalok, mely az alapvető karbantartási munkálatokat foglalja magában. Így a közös munka végeztével sem hagyom magára. A project átadását követően, amennyiben szüksége van rá, fix havidíj ellenében karbantartom és/vagy üzemeltetem a holnapját, webshopját.
*A karbantartási garancia nem terjed ki a weboldal/webshop tartalmi elemeinek (szöveg, kép, videó stb.) cseréjére és frissítésére. Kizárólag a weboldal háttérrendszerének a karbantartására terjed ki.
Az árajánlat elfogadása után kerül sor a szerződéskötésre, melyben többek között részletesen rögzítésre kerülnek a pénzügyi és fizetési feltételek is. Miután megkötöttük a szerződést 50% előleget fogok kérni, a fennmaradó 50%-ot pedig a projekt átadását követően kell fizetni, mikor az ügyfél meggyőződött a munka maradéktalan elvégzéséről. A díjakról minden esetben számlát állítok ki, melyeket banki átutalással tudnak rendezni, ennek részleteit a szerződés tartalmazza.
Igen! Minden elkészült munkámra 1-3 hónap karbantartási garanciát és technikai támogatást vállalok a weboldalműködésre, mely az alapvető karbantartási munkálatokat foglalja magában. Így a közös munka végeztével sem hagyom magára.
*A karbantartási garancia nem terjed ki a weboldal/webshop tartalmi elemeinek (szöveg, kép, videó stb.) cseréjére és frissítésére. Kizárólag a weboldal háttérrendszerének a karbantartására terjed ki.
Az oldalak szövegezését valamilyen szinten az ügyfélnek kell biztosítania, hiszen az ön vállalkozását, termékeit és szolgáltatásait ki más tudná jobban bemutatni, mint ön. Én az ön által küldött szövegezés marketing fókuszúvá alakításában tudok segíteni a már meglévő szövegből.
Képek és logók tekintetében valamivel más a helyzet, vannak oldal típusok melyek elkészíthetőek az általam kiválasztott stock fotók használatával, de vannak olyan oldalak pl: webshopok, céges bemutatkozó oldalak ahol szükség van saját képek és logók használatára.
Összességében jobban preferálom, és gyorsabb, gördülékenyebb a munka, hogyha az ügyfél biztosítja a szövegeket, képeket és logókat.
Ajánlatkéréssel kapcsolatos kérdések
Amennyiben bármi kérdése van, vagy árajánlatot szeretne, kérem keressen az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
- Legkényelmesebben a Kapcsolat/Ajánlatkérés oldalon lévő űrlap kitöltésével veheti fel velem a kapcsolatot
- Telefonálhat az alábbi telefonszámon: +36-30-185-32-55
- Írhat üzenetet az e-mail címemre is: info@domotordavid.hu
Ahhoz, hogy pontos árajánlatot tudjak adni, a következő információkra mindenképpen szükségem lesz:
- Mivel foglalkozik a vállalkozása?
- Weboldalt vagy Webáruházat szeretne?
- Mi a célja a weboldallal?
- Van-e már tárhelye, domain címe?
- Hány aloldalt szeretne?
- Hány termékes webáruházat tervez? (Webshop esetén)
- Hány nyelvű oldalt szeretne?
- Mennyi tartalmat szolgáltat a rendelkezésemre (szövegek, képek, logók, videók)?
- Milyen funkciókra van szüksége az oldalon?
- Milyen arculati, design elképzelései vannak? Színvilág, stb…
- Szüksége van-e weboldal/webáruház karbantartásra, üzemeltetésre?
Természetesen az ingyenes konzultáció során is részletesen kitérünk ezekre a kérdésekre és megbeszéljük az elképzeléseket.
Árajánlatot kérni itt tud: Kapcsolat/Árajánlat kérés
Miben tudok még segíteni?
Amennyiben WordPress rendszerrel készített honlapról vagy webáruházról van szó, akkor természetesen tudok segíteni. Meglévő honlap vagy webáruház esetén a következőkben tudok segíteni:
Az oldalak építése közben szoktam jelezni az ügyfeleimnek, hogy a későbbiekben milyen extra funkciókra, szolgáltatásokra lehet szükségük. Néhány hasznos szolgáltatás ezek közül, melyekben még a segítségére lehetek:
Természetesen igen! Ha a későbbiekben új funkciókra volna szüksége, keressen bizalommal az elérhetőségeim valamelyikén.
- Legkényelmesebben a Kapcsolat/Ajánlatkérés oldalon lévő űrlap kitöltésével veheti fel velem a kapcsolatot
- Telefonálhat az alábbi telefonszámon: +36-30-185-32-55
- Írhat üzenetet az e-mail címemre is: info@domotordavid.hu
Garantáltan 24 órán belül válaszolok!
Természetesen a megfelelő tárhelyszolgáltató, tárhely méret és domain név kiválasztásában is teljeskörű segítséget nyújtok, továbbá a domain és webtárhellyel kapcsolatos ügyintézést is elvégzem ön helyett.
Természetesen vállalom honlapok és webáruházak többnyelvűsítését is, azonban a célnyelvre való fordítást önnek kell biztosítania, külön fordítást nem vállalok.
Oldallal kapcsolatos kérdések
A projekt átadását követően ingyen megtanítom a honlap felhasználói szintű kezelésére és használatára. Megtanítom a weboldal szövegeinek és képeinek szerkesztésére, cseréjére, valamint a kisebb karbantartási munkálatok elvégzésére, így ezeket ön is bármikor elvégezheti. Ha az elején bármiben elakadna, akkor díjmentesen segítek, ugyanis az átadást követő 1-3 hónapban teljeskörű karbantartási garanciát vállalok.
Ez idő után is vállalok karbantartást, frissítést, üzemeltetést és utólagos szerkesztést, azonban ez már nincs benne az árban, ez egy külön szolgáltatás eredménye lesz.
Természetesen Igen! Minden általam készített oldal megtalálható lesz a Google keresőben, mivel a Google Search Console-al összekapcsolom a honlapját, webáruházát.
Technikai kérdések
A WordPress nevű tartalomkezelő CMS rendszert használom weboldalakat és webshopok készítéséhez.
Az így készült oldalak egyediek és könnyen szerkeszthetőek lesznek.
A WordPress egy ingyenes és nyílt forráskódú (PHP és MySQL alapú) tartalomkezelő rendszer. A WordPress számtalan funkciót magába foglaló, modulárisan felépített publikációs platform. A világ összes weboldalának több mint 30%-a WordPress alapú és az új weboldalak 70%-a készül WordPress-el. A WordPress a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer ma az interneten.
Webáruházak készítéséhez a WooCommerce nevű nyílt forráskódú, teljesen testreszabható, e-kereskedelmi platformot használom. A WooCommerce a világ egyik vezető webshop motorja, amely a WordPress tartalomkezelő rendszerre épül.
Szómagyarázat
Legyen szó weboldalról vagy webáruházról, a megbízható és biztonságos üzemeltetéshez elengedhetetlen ezen rendszerek ismétlődő karbantartása. Ennek legfontosabb része a frissítések kezelése, a rendszeres biztonsági mentések elvégzése, az oldal sebességének optimalizálása, a hibák elhárítása és a weboldal/webáruház biztonságának megteremtése az esetleges külső támadásokkal szemben. A rendszeres karbantartásoknak köszönhetően oldala gyors, megbízható és biztonságos fog maradni.
Minden elkészült munkámra 1-3 hónap karbantartási garanciát és technikai támogatást vállalok a weboldalműködésre, mely az alapvető karbantartási munkálatokat foglalja magában. Így a közös munka végeztével sem hagyom magára.
A project átadását követően, amennyiben szüksége van rá, fix havidíj ellenében karbantartom és/vagy üzemeltetem a holnapját, webshopját.
*A karbantartási garancia nem terjed ki a weboldal/webshop tartalmi elemeinek (szöveg, kép, videó stb.) cseréjére és frissítésére. Kizárólag a weboldal háttérrendszerének a karbantartására terjed ki.
A keresőoptimalizálás vagy más néven SEO (Search Engine Optimization) a weboldal keresőmotorokban való megjelenésének és helyezésének javítását jelenti az organikus (nem fizetett) keresési eredményekben. Leegyszerűsítve a keresőoptimalizálás célja, hogy minél előrébb kerüljünk egy adott kulcsszóra a keresőkben, ezáltal növelve honlapunk látogatottságát.
Azért nem mindegy, hogy a keresőkben milyen helyet foglal el az oldala bizonyos kulcsszavakra, mert az emberek többsége csak az első 10 találatra kattint rá. Így nem lehet más a cél, mint, hogy minél előkelőbb helyet foglaljon el az oldala a keresőkben.
A reszponzív design (mobil és tabletbarát design) a weboldalnak egy olyan kialakítása, amelyik rugalmasan alkalmazkodik a különböző eszközök és böngészők képernyőjének méretéhez annak érdekében, hogy optimális megjelenést biztosítson a felhasználónak minden böngészésre alkalmas eszközön, legyen az desktop, laptop, mobil, vagy tablet. A reszponzív design a legkényelmesebb és legteljesebb felhasználói élményt biztosítja a látogatónak bármilyen eszközön is böngésszen az ön weboldalán. Ma már ez alap elvárás a weboldalakkal és webáruházakkal kapcsolatban.
Landing oldal:
Ez egy egyoldalas weboldal. Általában egy termék vagy szolgáltatás bemutatására szokták használni, valamint a marketing kampányokban és hirdetésekben a látogatókat többnyire landing oldalakra irányítják át. Innen ered a landing oldal, azaz landoló oldal elnevezés.
Weboldal:
Egy főoldalból és több aloldalból álló weboldal. Ilyenek pl. a céges üzleti weboldalak vagy a bemutatkozó weboldalak, melyek bemutatják az adott vállalkozást és annak szolgáltatásait.
Webáruház:
A webáruház olyan weboldal, melynek célja termékek és/vagy szolgáltatások online értékesítése.
Ez a legösszetettebb weboldal típus, mivel a termékoldalak sokaságán és komplexitásán túlmenően, integrálható a rendszerbe online fizetés, online számlázás, különböző szállítási módok és sok más egyéb funkció is.